Leeg gouden spaarvarken voor Vastgoed Groningen

28 juli 2015

Leeg gouden spaarvarken voor Vastgoed Groningen

Foto: ROOD Groningen

Dinsdagochtend overhandigden bewoners van de Uitgeverij B.V. samen met ROOD, jong in de SP een gouden spaarvarken aan Vastgoed Groningen.
Hiernaast ontving het bedrijf een manifest en handtekeningenlijst van de bewoners.

ROOD-woordvoerder Siewert Olthof:

“Huurders betalen structureel veel te veel huur aan Vastgoed Groningen. In een stad waar een tekort is aan kwalitatief goede studentenkamers is dit asociaal. De huurders willen graag wat over houden aan het einde van de maand, en misschien wat sparen. Hierom overhandigen de huurders samen met ons een leeg gouden spaarvarken.”

Vastgoed Groningen heeft naar aanleiding van de actie toegezegd om met huurders in gesprek te gaan over de aangekaarte problemen.

Huurder Kinavan Halen: “Het is fijn dat we binnenkort om tafel mogen met onze verhuurder. We hebben begrepen dat de directie van Vastgoed Groningen momenteel nog op vakantie is. We gaan er echter vanuit dat wanneer zij terug zijn, ze staan te popelen om hun huurders te helpen. ”

De huurders voeren gezamenlijk actie tegen de te hoge huren omdat ze bang zijn voor represailles aan de kant van Vastgoed Groningen. Eerder voerden andere bewoners van de Uitgeverij B.V. succesvol actie tegen te hoge huren. Uit onderzoek is echter gebleken dat er nog steeds huurders zijn die teveel huur betalen.

Olthof: “Verschillende huurders zijn door Vastgoed Groningen bedreigd toen zij actie ondernamen. Er werd gedreigd met bijvoorbeeld afsluiten van het gas. Hierom ondersteunen wij de huurders en knokken we als collectief tegen deze misstanden.”

Foto: ROOD Groningen