Cristine van Dijk

(06) 2809 8334

Cristine van Dijk is geboren op 29 april 1955 in Groningen. Op een paar uitstapjes na heeft ze haar hele leven in Groningen gewoond.

Cristine werkt sinds 10 jaar bij de SP-Hulpdienst en heeft 3 jaar in het bestuur gezeten om de belangen van de hulpdienst te behartigen. In een ver verleden heeft ze de opleiding Maatschappelijk Werk gedaan aan de ASCA. Nu is ze bezig de deeltijd opleiding HBO-rechten (arbeidsrecht en sociaal recht) aan de Hanze Hogeschool af te ronden.

Momenteel is ze werkzaam bij een patiëntenvereniging waar patiënten worden ondersteund die te maken krijgen met ziekteverzuim, arbeidsongeschiktheid en keuringen. Het gaat hierbij met name om de versterking van de positie van de zieke werknemer.
Daarnaast is Cristine lobbyist bij FNV Lokaal.

Eerlijkheid en rechtvaardigheid zijn voor haar belangrijke waarden. Het aanpakken van sociale ongelijkheid en onrechtvaardigheid voor vooral mensen aan de onderkant van de samenleving zijn haar drijfveren.