Kandidaten

De SP-afdeling Groningen gaat de verkiezingen van 19 maart 2014 tegemoet met de volgende kandidaten. Zij staan allen voor Solidariteit.

Jimmy Dijk is lijsttrekker. Volg hem op Twitter en Facebook!

1. Jimmy Dijk

28 jaar. Jimmy is sinds februari fractievoorzitter in de gemeenteraad en
was daarvoor drie jaar lang organisatiesecretaris bij de SP-afdeling
Groningen.

2. Mechteld van Duin

22 jaar. Mechteld volgt een master rechten aan de Rijksuniversiteit. Ze is bijna twee jaar lid van de SP en is in die tijd actief geweest voor de hulpdienst, ROOD en in het bestuur. Ze is een geboren en getogen Groningse.

3. Rosita van Gijlswijk

39 jaar. Rosita is geboren in Noordwijkerhout. Op 11-jarige leeftijd verhuisde zij naar Groningen. Ze heeft een HBO-opleiding Sociaal-Juridische Dienstverlening en ze heeft gewerkt voor  de Abvakabo. Sinds 1999 is ze raadslid, met een korte pauze waarin ze lid was van de Tweede Kamer. Rosita is eveneens penningmeester van de landelijke SP.

4. Wim Koks

62 jaar. Wim is de voormalig directeur van Stichting Huis. Hij heeft een lange ervaring in maatschappelijk werk en welzijn. In november was hij samen met Rosita van Gijlswijk een van de organisatoren van de Sint-Maartenmars voor Solidariteit.

5. Nicole Temmink

26 jaar. Nicole is geboren in Slagharen. In 2005 werd ze lid van de SP-afdeling Groningen en actief voor ROOD. Ze heeft filosofie gestudeerd en is sinds september 2012 raadslid voor de SP. In haar portefeuille heeft ze Onderwijs & Welzijn en Beheer.

6. Cristine van Dijk

58 jaar. Cristine is al lange tijd actief voor de SP-afdeling Groningen, waar ze onder andere verantwoordelijk is geweest voor de hulpdienst. Op dit moment is ze reeds raadslid. Solidariteit is voor haar van groot belang: niet bezuinigen op armoedebeleid en goede jeugd- en (thuis)zorg.

7. Bob de Greef

32 jaar. Bob is werkzaam als docent wiskunde. Sinds 2005 is hij lid van de SP en heeft zich sindsdien met hart en ziel ingezet voor de afdeling en ROOD. Bob is eveneens plaatsvervangend penningmeester van de afdeling.

8. Bert Bennink

54 jaar. Bert iss inds 1986 werkzaam in het MBO op het Alfa-college in Groninge. Een rechtvaardige samenleving staat voor hem voorop, waarin geld en andere middelen eerlijk worden verdeeld. Onderwijs vindt hij de sleutel naar een goede toekomst voor iedereen.

9. Daan Brandenbarg

28 jaar. Daan is afgestudeerd bewegingswetenschapper en werkzaam als onderzoeker Huisartsgeneeskunde bij het UMCG. Sinds 2006 is hij lid, waarvan lange tijd actief voor ROOD, waarvan drie jaar in het landelijk bestuur.  In 2012 is Daan tot voorzitter van SP-afdeling gekozen.

10. Jasper Schaaf

63 jaar. Jasper is opgegroeid in de binnenstad en Oosterparkwijk. Na de MULO en HBS heeft hij filosofie gestudeerd aan de Rijksuniversiteit Groningen. In 1993 is hij gepromoveerd en hij heeft diverse boeken geschreven over sociale filosofie en marxisme. Jasper heeft een lange geschiedenis binnen de linkse beweging in Nederland en is tussen 2006 en 2009 reeds raadslid en fractievoorzitter geweest.

11. Aldo Schelvis
12. Chris Broersma