SP kwaad over wachtgeld Rehwinkel

9 oktober 2013

SP kwaad over wachtgeld Rehwinkel

De SP-fractie wil dat burgemeester Peter Rehwinkel afziet van zijn wachtgeldregeling. De burgemeester kondigde afgelopen week aan dat hij per 1 november stopt als burgemeester van Groningen.

Hij zou een baan hebben gevonden in Spanje waar hij een kenniscentrum gaat oprichten die gemeenten gaat ondersteunen bij rampen. Dinsdagavond vertelde hij de raad dat het gaat om een onbetaalde functie en hij dus gebruik wil gaan maken van de wachtgeldregeling.

Formeel gezien heeft Rehwinkel recht op wachtgeld, maar de SP-fractie vindt dat je van (ex-)bestuurders mag verwachten hier terughoudend mee om te gaan. "Het is echt belachelijk om in deze financieel zware tijden op kosten van de Groningse belastingbetaler vrijwilligerswerk te gaan doen in Spanje." aldus de woedende SP-fractievoorzitter Jimmy Dijk.

Reacties

Het wordt tijd dat die ruime wachtgeld vergoedingen voor de politici ook eens aangepakt worden. Het is voor de politiek gemakkelijk om uitkeringen voor de gewone burger flink in te korten terwijl hun eigen riante regelingen buiten schot blijven. Hoezo is de politiek geloofwaardig??? Echt niet!!!

Wachtgeld hoort nietin deze maatschappij

Als ik vrijwilligerswerk ga doen (wat overigens te prijzen is) en hiervoor ontslag neem, krijg ik echt geen wachtgeld of uitkering. Waarom een politicus dan wel?

Speel op de bal niet op de man.
M.a.w. stel de regels rond de wachtregeling ter discussie niet de persoon die er recht op heeft en gebruik van maakt. Dit heet natrappen.

Die bal is verkeerd en die man profiteert. Walgelijk!