SP: Wij willen niet vanaf de zijlijn toekijken

25 maart 2014

SP: Wij willen niet vanaf de zijlijn toekijken

Afgelopen maandag hield de gemeenteraad van Groningen een debat om de uitslag van de verkiezingen te duiden. SP-fractievoorzitter Jimmy Dijk maakte duidelijk dat de SP als tweede partij van Groningen een rol behoort te hebben in het stadsbestuur.

“De SP doet niet mee aan verkiezingen om vervolgens vier jaar langs de zijlijn te staan toekijken”, aldus Dijk.

Het worden moeilijke tijden voor de stad. Met minder geld beschikbaar door flinke Rijksbezuinigingen op de zorg en sociale voorzieningen. Dijk gaf aan dat het de dure plicht van de SP is om voor deze mensen op te blijven komen en de solidariteit te blijven organiseren.

“Een groot deel van de kiezers ziet in ons het linkse alternatief dat hiervoor het beste kan zorgen. Om die reden is het logisch wanneer de SP, als mede-winnaar van deze lokale verkiezingen, deel uit gaat maken van het stadsbestuur. Omdat wij de solidariteit ook de komende vier jaar willen organiseren”, aldus SP-fractievoorzitter Jimmy Dijk.

De SP-fractie benadrukte dat Groningen een stad moet zijn die er hard aan werkt dat iedereen mee- en vooruit kan komen, een stad waarin geen achterstanden bestaan en waar mensen de zorg krijgen die ze nodig hebben. De SP wil de komende jaren graag werken aan die solidaire en progressieve stad.