Thema-avond Bedum met kamerlid Tjitske Siderius

22 oktober 2014

Thema-avond Bedum met kamerlid Tjitske Siderius

Op 14 november organiseert de SP-werkgroep Bedum een thema-avond met SP-Tweede Kamerlid op zorg en onderwijs Tjitske Siderius. De avond heeft als thema 'zorgen over de zorg' en zal worden gehouden in de Meenschaar (19:30 zaal open, 20:00 begin).

De SP maakt zich grote zorgen over de grote veranderingen en bezuinigingen in de zorg en wil graag met inwoners van Bedum in gesprek over hoe we samen kunnen zorgen dat goede, kleinschalige zorg in Bedum behouden blijft.

SP-Kamerlid Tjitske Siderius: "De VVD en PvdA breken onze verzorgingsstaat in rap tempo af. Voor ouderen is straks nauwelijks plek in verzorgingshuizen. En ook op thuiszorg, op begeleiding en verzorging voor mensen met een beperking en mensen in de geestelijke gezondheidszorg en op jeugdzorg wordt keihard bezuinigd. Dat is slecht voor mensen die zorg nodig hebben en voor mensen die zorg verlenen. Tienduizenden banen in de zorg zullen verdwijnen".

De SP doet er alles aan om afbraak van de zorg te stoppen. De SP in Bedum organiseert deze thema-avond om met inwoners van de gemeente in gesprek te gaan over de zorg in Bedum en over wat we kunnen doen om goede zorg te garanderen. De werkgroep nodigt iedereen uit om mee te komen praten.