1 mei viering

26 april 2007

1 mei viering

Dinsdag 1 mei vieren de PvdA, SP en Groen Links in de stad Groningen weer samen de Dag van de Arbeid. Het feest staat dit jaar in het teken van ‘Groningen als eerste Fair Trade City van Nederland’. Vanaf 19.30 uur bent u van harte welkom op het PvdA-pand aan de Haddingestraat 10 om bij de viering aanwezig te zijn.

De bijeenkomst wordt om 20.00 uur geopend door burgemeester Jacques Wallage. Campagnevoerder van Oxfam Novib Ton Vrijenhoek is de tweede spreker van de avond, met een interessant verhaal over eerlijke handel in internationaal perspectief. Aansluitend komt Sanne Ros van het Centrum voor Ontwikkelingssamenwerking (COS) aan het woord. Zij vertelt in een lezing met als titel ‘Groningen de eerste? Doe zelf mee!’ wat de leden van de drie partijen persoonlijk kunnen doen om de stad tot eerste fair trade city van Nederland te maken.

Nadat u in de pauze van een hapje en een drankje uit de Wereldwinkel hebt kunnen genieten, gaat om 21.00 uur een drietal workshops van start. In de eerste workshop kunnen de deelnemers zich creatief uitleven met het maken van tekstposters over eerlijke handel. De bedoeling is dat via een interactief associatieproces prikkelende testen ontstaan, zoals dat ook bij de sessies van Loesje gebeurt. U kunt er ook voor kiezen het debat over de eerlijke handel aan te gaan. In de tweede workshop zal namelijk in de stijl van het bekende tv-programma Het Lagerhuis over dit onderwerp worden gediscussieerd. In de derde workshop gaat Ton Vrijenhoek dieper in op het Fair Trade-principe en het werk van Oxfam Novib

Wij hopen dat u in grote aantallen op onze gezamenlijke 1 Mei Viering komt, zodat het niet alleen een informatieve, maar vooral ook erg gezellige avond wordt.