Bewonersbetrokkenheid “De Brugwachter” niet goed

5 september 2007

Bewonersbetrokkenheid “De Brugwachter” niet goed

Er werd al geruime tijd naar uitgekeken: de discussie over het plan “De Brugwachter”. “De Brugwachter” is een 75-meter-hoge woontoren aan het einde van de Korreweg. Een mooi ontwerp, vindt de SP, maar te bouwen op een erg klein stukje grond. Bewoners in de omgeving, in de wijken De Hunze en Van Starkenborgh, hebben veel bezwaren. Wat vooral steekt is dat zij er heel weinig bij betrokken zijn, dat is wat de SP betreft terecht.
De Brugwachter

De SP was duidelijk, Jasper Schaaf: “De participatie is ronduit slecht gedaan door de gemeente.” Schaaf stelde voor dat de wethouder opnieuw zou praten met bewoners en betrokkenen om mogelijk nadelige punten te verbeteren. Wat dat laatste betreft, moet volgens Schaaf, bekeken worden of met name de lagere bouw om de woontoren heen niet beter vorm kan worden gegeven of moet worden verminderd, zodat er een groene strook blijft. De wethouder heeft deze oproep – ook door andere partijen gedaan – overgenomen en gaat eerst verder praten.

De SP was duidelijk over het plan van de woontoren zelf. Schaaf: "De SP vindt de locatie niet slecht en deelt veel van de ingebrachte bezwaren niet. Althans, ze zijn niet zwaar genoeg om het hele plan af te wijzen. We willen vooral niet dat de stad verder de groene omgeving buiten de stad verder opslokt. Dat houdt de keuze in binnen de stad intensiever te gaan bouwen. Dat kan op deze plek.”

Dossier Wonen
Dossier Jasper Schaaf