Er wel eens over gedacht om raadslid te worden?

2 september 2008

Er wel eens over gedacht om raadslid te worden?

In de stad Groningen is de SP met zeven raadszetels de tweede partij. Sinds 2006 nemen we met twee wethouders deel aan het college van PvdA, GroenLinks en SP. In maart 2010 zijn er opnieuw verkiezingen voor de gemeenteraad. We willen dan weer met een sterk team in de raad.

Groningen is een stad waar altijd veel gebeurt. Als raadslid speel je in Groningen dus een belangrijke rol. Je beslist mee over alle belangrijke keuzes waar de stad voor staat. Zo kun je veel betekenen voor de mensen die je vertegenwoordigt, de kiezers van de SP. Ieder lid kan zich kandiaat stellen, ongeacht achtergrond, opleiding of ervaring. Het belangrijkste is dat je je oprecht wilt inzetten voor onze kiezers en de stad.

Belangstelling? Met alle plezier vertellen wij je meer over wat het raadslidmaatschap inhoudt; hoeveel tijd het je ongeveer kost en wat we van je verwachten. Als je dan nog steeds belangstelling hebt, kun je deelnemen aan een serie interessante scholingen en trainingen. Pas daarna beslis je of je je echt kandidaat wilt stellen. Eind 2009 stelt de ledenvergadering de kandidatenlijst vast.

Belangstellenden kunnen contact opnemen met gemeenteraadslid Agnes Schlebusch:
aschlebusch@raad.groningen.nl, 050 5258529. Vanzelfsprekend zijn alle contacten in de oriƫntatiefase strikt vertrouwelijk. Graag horen we van je voor 1 oktober.