Harde afspraken over isoleren woningen

22 januari 2009

Harde afspraken over isoleren woningen

Wethouder Frank de Vries gaat afspraken maken met de woningbouwcorporaties over het aantal te isoleren huurwoningen. Gisteren werd in de commissie Ruimte en Wonen gesproken over energiebesparende maatregelen in huizen. SP-fractievoorzitter Eelco Eikenaar stelde dat maatregelen hard nodig zijn. Als de energielasten verder stijgen zoals ze dat nu doen zijn ze over tien jaar hoger dan de huur.

Eelco Eikenaar: “vooral voor mensen met een laag inkomen zijn hoge energielasten problematisch. "

Eikenaar: “vooral voor mensen met een laag inkomen zijn hoge energielasten problematisch. Het is de verantwoordelijkheid van gemeente en corporaties om de gevolgen hiervan zo beperkt mogelijk te houden. Goed dat het college van burgemeester en wethouders hier werk van maakt.” Eerder bracht de SP een nota uit waarin de partij pleit voor stevige afspraken over het aantal te isoleren woningen per jaar. Die toezegging deed wethouder de Vries. In een volgend Lokaal Akkoord zullen afspraken worden gemaakt over aantallen te isoleren woningen.

De notitie 'Betaalbaar wonen moet betaalbaar blijven'
Dossier Wonen
Dossier van Eikenaar