‘trots, solidariteit en vriendschap’

4 januari 2010

‘trots, solidariteit en vriendschap’

Op de druk bezochte nieuwjaarsreceptie van de SP zei afdelingsvoorzitter Sandra Beckerman zondag trots te zijn op de SP in Groningen. Trots op alle vrijwilligers, trots op de fractie in de gemeenteraad en trots op de wethouders. Maar vooral trots hoe mensen in de afdeling met elkaar om gaan. ‘Solidariteit en vriendschap zijn niet alleen mooie woorden voor in onze persberichten maar is ook de manier waarop we met elkaar omgaan’ aldus Beckerman.

‘Het viel mij op dat 2009 het jaar was waarin het woord ontvrienden bijna woord van het jaar werd. Dat 2009 het jaar was waarin het woord trots door Rita zij wiens naam ik verder niet ga uitspreken danig werd verpest. En het dat 2009 het jaar was waarin onze koningen met kerst ons wist te vertelen dat we niet goed met elkaar omgaan en dat solidariteit uit de tijd is. Maar als ik SP Groningen in 2009 in een paar woorden moet samenvatten zijn dat juist wel de woorden trots, solidariteit en vriendschap.’

De SP is volgens Beckerman geen partij van ikke, ikke, ikke maar van wij: “Ik ben er trots op dat mensen niet alleen moeite steken in het vechten voor hun idealen maar ook in elkaar. Bijvoorbeeld door een klein feestje te organiseren voor iemand die 80 wordt of een groter feestje voor de hulpdienst die 30 wordt of een borrel om de Tribune-bezorgers te bedanken. En waar bij andere partijen mensen soms rollebollend over straat gingen voor een hogere plaats op de lijst wilden mensen bij ons vooral naar beneden omdat ze anderen beter vonden.”

SP wil lijstverbinding met GroenLinks en PvdA