SP-Wethouder Jannie Visscher voert actie voor Sociale Werkvoorziening

29 november 2011

SP-Wethouder Jannie Visscher voert actie voor Sociale Werkvoorziening

Afgelopen zaterdag stond SP-Wethouder Jannie Visscher in het centrum van Groningen om handtekeningen te verzamelen tegen de bezuinigingen op de Sociale Werkvoorzieningen. De actie is onderdeel van de landelijke campagne "Armoede Werkt Niet". Groningers zette massaal hun handtekening op de werkhandschoenen, waar een ketting van solidariteit van wordt gemaakt. De ketting van werkhandschoenen wordt op 10 december gebruikt bij een landelijke manifestatie in Den Bosch.

De SP is de laatste maanden in het hele land al actie aan het voeren tegen de landelijke bezuininingen. Ook Jannie Visscher roept mensen op om op 10 december naar de Brabanthallen in Den Bosch te komen: "De rekening van de crisis mag niet bij deze groep mensen worden neergelegd. Zei hebben deze crisis niet veroorzaakt en hebben recht op gewoon goed en eerlijk werk". De SP en de PvdA organiseren de landelijke manifestatie samen met de vakbonden en maatschappelijke organisaties. Daar komen duizenden mensen bijeen om te protesteren tegen de bezuinigingen op hun banen, inkomens, zorg, begeleiding en onderwijs.