Stadjers vissen naar de waarheid op bevrijdingsfestival

7 mei 2013

Stadjers vissen naar de waarheid op bevrijdingsfestival

Zondag 5 mei stond ROOD, jong in de SP op het bevrijdingsfestival in Groningen. Festivalgangers konden bij de ROOD kraam ‘vissen naar de waarheid’. Ze konden eendjes vissen met daarbij horende verbroken verkiezingsbeloftes van de PvdA. “In de campagne beloofde de PvdA een sterker en socialer Nederland, maar de dag na de verkiezingen doken ze met de VVD in bed. Dat is je reinste kiezersbedrog. De PvdA zet de neoliberale lijn van Rutte I gewoon voort,” aldus ROOD-woordvoerder Lisa de Leeuw.

De SP jongeren gingen met de voorbijgangers in gesprek over hoe een sociaal Nederland er wel uitziet. De Leeuw: “In Groningen proberen we dit te bereiken door jongeren in actie te laten komen om hun eigen leefomgeving te verbeteren. Zo hebben we de afgelopen tijd succesvol gestreden met containercomplexbewoners voor veilige woningen, met vulploegmedewerkers voor betere arbeidsomstandigheden en met leerlingen van het Noorderpoort college voor beter onderwijs. Op die manier zien jongeren in dat actievoeren werkt en dat je samen sterk staat.”