SP Groningen solidair met werknemers V&D

28 januari 2015

SP Groningen solidair met werknemers V&D

Afgelopen maandagavond kwamen ruim 50 medewerkers van het warenhuis V&D bij elkaar op een bijeenkomst van de vakbond. Tijdens deze bijeenkomst werd besloten dat het personeel niet akkoord gaat met een loonsverlaging van 5,8% die de directie van het warenhuis wil doorvoeren. De SP Groningen was aanwezig om de medewerkers een hart onder de riem te steken.

Het warenhuisconcern heeft het financieel zwaar en wil medewerkers hiervoor laten meebetalen door lonen te verlagen. Onrechtvaardig, vindt afdelingsvoorzitter Daan Brandenbarg.

“Het is niet de schuld van het personeel dat het zo slecht gaat met het bedrijf, het is onrechtvaardig hun hiervoor te laten boeten. De SP staat dan ook achter acties van het personeel.”

Deze week komen op meer plekken in het land V&D'ers bij elkaar. In onder meer Amsterdam, Weert, Rotterdam en Deventer organiseert de vakbond FNV bijeenkomsten. Dinsdagavond sprak SP-leider Emile Roemer op een vakbondsbijeenkomst in Utrecht zijn steun voor het V&D-personeel uit.