Jongeren: “Belachelijk dat stadsbestuur ons niet gelooft!”

2 december 2016

Jongeren: “Belachelijk dat stadsbestuur ons niet gelooft!”

Afgelopen donderdagavond vroegen jongeren uit Beijum samen met ROOD, jong in de SP buurtbewoners in de Nijensteinheerd in een filmpje hun steun uit te spreken voor verlichting van het voetbalveldje in de wijk. Bijna drie
weken geleden overhandigden de voetballers meer dan 300 handtekeningen aan wethouder Mattias Gijsbertsen om de verlichting waar te maken. Het stadsbestuur weigert echter de lampen te plaatsen, omdat ze niet geloven dat de jongeren de handtekeningen daadwerkelijk in hun buurt hebben opgehaald.

Initiatiefnemer en buurtbewoner Dillon Hummel:

“Het is écht belachelijk! We hebben zoveel van onze buurtbewoners gesproken en ze gevraagd of zij ook verlichting willen, maar de gemeente gelooft ons gewoon niet. Met dit filmpje willen we als Beijumer jongeren laten zien dat we echt de waarheid spreken! De wijk wil deze verlichting, zodat jongeren ook 's avonds gewoon kunnen voetballen.”

Veel jongeren sporten dagelijks op het veldje. Dit is zonder verlichting 's winters na vijf uur praktisch onmogelijk. Hummel:

“Dit is natuurlijk zonde, want veel jongeren moeten overdag naar school! Als er verlichting wordt geplaatst zal er ook op donkere dagen veel meer worden gesport in Beijum door de jeugd.”

Buurtbewoner:

“Ik heb er helemaal geen problemen mee als er verlichting bij het veldje zou komen. Dan kunnen die kinderen en jongeren tenminste een beetje gezond doen. Ik snap niet waarom het stadsbestuur hier zo moeilijk over doet. ”

De jongeren hebben de afgelopen weken meer dan 300 omwonenden als steunbetuiging een handtekening op een voetbal laten zetten. De reacties uit de wijk waren overweldigend positief.

ROOD-woordvoerder Floor Mertens:

“Vrijwel alle omwonenden steunen het initiatief van de voetballende jongeren. Het stadsbestuur negeert nu de handtekeningen van de wijkbewoners. Het is belachelijk dat zij de jongeren niet geloven. Als het stadsbestuur er aan twijfelt of de wijk de verlichting wel wil zijn ze altijd welkom om het net als de jongeren te gaan vragen.

Wij gaan in ieder geval samen met de voetballers door met actie voeren tot die verlichting er komt.”