SP bij bomvolle manifestatie op Grote Markt: tijd voor een rechtvaardig pensioen!

29 mei 2019

Foto: SP

De SP in Groningen was vandaag aanwezig bij een bomvolle Grote Markt. De FNV meldt dat er zo'n 6.500 mensen waren aanwezig bij manifestatie voor de pensioenstakingen. Wij als SP vinden het belangrijk dat er een goed akkoord komt en daarom waren wij vandaag aanwezig.

Het kabinet heeft het pensioenakkoord geblokkeerd. En dat is schandalig! Daarom is het goed dat mensen vandaag zo massaal naar de Grote Markt zijn gekomen.

Want is het rechtvaardig dat de pensioenleeftijd alsmaar blijft stijgen? Dat de pensioenen al jaren niet meestijgen met de prijzen terwijl alles duurder wordt? En dat zzp’ers en flexwerkers niet kunnen rekenen op een goed pensioen? Miljarden weggeven aan rijke aandeelhouders en multinationals, terwijl gewone Nederlanders moeten vechten voor een fatsoenlijke oude dag, is niet rechtvaardig.

Foto: Sandra Beckerman
De SP wil de pensioenleeftijd terug naar 65 jaar. Daarom werken we samen met de FNV, PvdA en GroenLinks. We trekken nu samen op om een eerste stap te zetten: terug naar 66 jaar. Dus is de eis 66 jaar, geen dag langer.

Premier Rutte en zijn regering maken ons mooie land steeds
onrechtvaardiger. Dat moet veranderen, daarom staan we nú samen
op voor een rechtvaardig land. Sluit je dus aan bij onze beweging en
word Vriend voor Rechtvaardigheid!

Ga naar rechtvaardigheid.nl/pensioenen en sluit je aan!