Groningen heeft een nieuwe gemeenteraad

31 maart 2022

Groningen heeft een nieuwe gemeenteraad

Foto: SP

Woensdagmiddag kreeg de gemeente Groningen een nieuwe gemeenteraad. Een gedeelte van de nieuwe leden waren er ook de vorige raadsperiode, maar er zijn ook veel nieuwe leden bijgekomen. Waaronder onze nieuwe fractieleden Floor Mertens en Hans de Waard.

Floor Mertens is afgestuurd aan de kunstacademie Minerva, medewerker bij de Gropo Bouldergym en is al jaren actief bij de SP. Zij is bekend van de vele acties die zij samen met jongeren op touw heeft gezet om van Groningen een nog betere gemeente te maken.

Hans de Waard is voorzitter van de SP in Groningen, studeert Geschiedenis, werkte voorheen in de Martinitoren en heeft al veel huurdersacties op zijn naam staan.

Behalve op straat zijn zij dus nu ook in de de gemeenteraad te vinden.

SP-raadslid Floor Mertens:

'Ik ben blij om verkozen te zijn en ik wil het activisme van de SP in de raad gebruiken om nog meer mooie en sociale overwinningen te halen voor Groningers.'

SP-raadslid Hans de Waard:

'Het is een enorme eer om verkozen te worden als gemeenteraadslid. Een nieuwe plek waar ik samen met andere inwoners van Groningen de strijd aan kan gaan voor een socialer en rechtvaardigere gemeente.'

Uit de raad zijn Wim Koks, Bob de Greef en Jurrie Huisman. Zij hebben de afgelopen jaren enorm goed werk geleverd dankzij hun voorstellen en scherpe toezicht op de gemeente en het gemeentebestuur. De successen op hun naam zijn teveel om hier op te noemen. Volgende week gaan we hier een apart bericht aan wijden.

Samen met SP-fractievoorzitter Jimmy Dijk en raadslid Daan Brandenbarg zullen Floor en Hans zich de komende jaren vanzelfsprekend en onvermoeibaar inzetten voor een socialer Groningen!