Ouders blij met herinvoering kleding- en speelgoedbonnen

23 november 2022

Ouders blij met herinvoering kleding- en speelgoedbonnen

Foto: SP

De ouders die vorige jaar actie voerden om de kleding- en speelgoedbonnen voor kinderen terug te krijgen, zijn blij met het resultaat van hun acties. Samen met de SP, Stadspartij en Partij voor de Dieren hadden zij een handtekeningactie opgezet en deze aangeboden bij toenmalige wethouder Diks. Dit jaar heeft de gemeente besloten de bonnen voor kinderen weer beschikbaar te stellen.

SP-fractievoorzitter Jimmy Dijk: “Met de steeds verder stijgende kosten zijn de kleding- en speelgoedbonnen voor kinderen meer nodig dan ooit. Het is goed te zien dat de inzet van deze ouders tot herinvoering van de bonnen heeft geleid.”

Ouder en actievoerder Avin: “In de wijk Vinkhuizen, waar ik woon, leven veel mensen met kinderen in armoede. Dan is het belangrijk dat kinderen met de feestdagen wél een cadeautje kunnen krijgen. Wij horen veel ouders die erg blij zijn dat de kindbonnen weer terug zijn.”

De bonnen worden in de vorm van een kindpas naar gezinnen met kinderen in armoede gestuurd. Dijk: “Natuurlijk zijn dit pleisters die geplakt worden, maar om het structurele probleem van armoede te bestrijden, moeten we acties blijven voeren en veranderingen afdwingen. Deze acties laten zien dat het kan.”