Huurders en SP: “Red de Palembangstraat”

28 januari 2023

Huurders en SP: “Red de Palembangstraat”

Foto: SP

Bewoners van de Palembangstraat in de Indische buurt hebben vrijdagochtend samen met de SP een spandoek gemaakt en in hun straat opgehangen. Op de spandoek staat de tekst: “Red de Palembangstraat”. De huurders eisen van corporatie Lefier dat de woningen op korte termijn worden geïsoleerd en dat er groot onderhoud wordt gepleegd.

Volgens de huurders en de SP moet corporatie Lefier hiervoor met een concreet plan komen. “We willen dat voor de volgende winter onze woningen groot onderhoud hebben gekregen inclusief goede isolatie. En eigenlijk het liefst voor de zomer nog”, aldus bewoner Gerard Zuidema. De huurders worden in hun strijd gesteund door de SP. “Het is van de zotte dat een woningcorporatie zo met haar huurders omgaat. Het is tijd dat huurders die betalen ook het beleid van de corporatie gaan bepalen.” Aldus SP-woordvoerder Jaap Dijk.

Foto: SP

Eerder voerden de huurders al acties bij corporatie Lefier. Toen kwam de corporatie onvoldoende tegemoet aan de eisen van de huurders. Dijk: “Wij stoppen niet totdat de problemen van de huurders verholpen zijn. Nu richten we onze pijlen op Lefier. Binnenkort kaarten we de problemen van huurders in de Indische Buurt ook in de gemeenteraad aan.”