SP Groningen pleit voor betaalbare koffie en thee in Forum.

28 juni 2023

SP Groningen pleit voor betaalbare koffie en thee in Forum.

Het Groninger Forum is bedoeld als huiskamer voor de gemeente. Een plaats waar iedereen op zijn of haar plek zou moeten zijn. Maar door de hoge horecaprijzen is dat voor lang niet iedereen zo. Daarom gaat de SP de strijd aan voor betaalbare koffie en thee in het Groninger Forum.

In veel buurthuizen en bibliotheken wordt betaalbare of gratis koffie en thee geschonken. Dit zijn de centra van de buurt, waar iedereen langs kan komen voor een goed gesprek, advies of gezelschap. Dat willen wij ook voor het Forum in het stadscentrum.
De SP in Groningen is nooit groot voorstander geweest van de komst van het Forum. Wat ons betreft waren de vele miljoenen die het gekost heeft gegaan naar mensen en plaatsen die het beter konden gebruiken. Ondanks ons verzet is het Forum er toch gekomen. Als het er dan toch staat kan het wat de raadsfractie van de SP betreft in ieder geval zo toegankelijk mogelijk. Dit was volgens de initiatiefnemers ook de bedoeling van het Forum, maar in de realiteit blijken het toch vooral toeristen te zijn die het Forum weten te vinden. Met betaalbare catering kunnen we de eerste stap maken om het Forum weer voor de inwoners te maken.