SP op campagne in Vinkhuizen, Paddepoel en De Hoogte

19 november 2023

SP op campagne in Vinkhuizen, Paddepoel en De Hoogte

Foto: Floor Mertens

Afgelopen zaterdag ging de SP Groningen naar Vinkhuizen, Paddepoel en De Hoogte. SP’ers gingen in gesprek met bewoners over de verkiezingen op 22 november. SP-bestuurslid en campagneleider Jaap Dijk: “Een stem op de SP is de beste garantie dat Nederland socialer wordt, dat mooie woorden van andere partijen geen loze beloften blijven en dat er een kabinet komt zónder VVD.”

Woningnood, dure zorg en ongelijkheid werden aan de deuren veel genoemd als belangrijke onderwerpen. “Dit zijn echte SP thema’s. Maar wij zien ook dat veel mensen afgelopen 30 jaar zo erg in de steek zijn gelaten door de heersende politiek, dat zij nu niet meer stemmen. De liberalen hebben daarmee de democratie uitgehold. Als alle mensen nu gaan stemmen kan er een omslag plaatsvinden,” aldus Dijk. De SP roept iedereen op om naar de stembus te gaan.

Afgelopen weken is de SP Groningen in allerlei buurten geweest voor de campagne. Dijk: “En ook na de campagne gaan wij door, zoals mensen dat van ons gewend zijn.” Zo is afgelopen donderdag een aftrap geweest voor het Nationaal Zorgfonds. Dit is een plan van de SP om het eigen risico af te schaffen en de dure marktwerking uit de zorg te halen. “Er is nog veel te winnen. Een grote SP in de Tweede Kamer is een goede stap naar een sociaal Nederland,” aldus Dijk.