Nicole Temmink

(06) 4584 4005

Nicole Temmink is in 1987 geboren in het Overijsselse Slagharen. In 2005 is ze naar Groningen verhuisd om rechten te studeren aan de RUG. Tegenwoordig is ze bijna afgestudeerd in de filosofie en woont ze in de Oosterpoort. Daarnaast werkt ze bij de belastingtelefoon. In de afgelopen jaren is ze actief geweest voor de Groningse SP-afdeling.

Nicole is onder andere contactpersoon geweest voor ROOD, de jongerengroep, heeft geholpen bij het belastingspreekuur en heeft geholpen met het organiseren van thema-avonden. In de raad zit ze tijdelijk in de commissie onderwijs en welzijn en houdt zich daar bezig met het onderwijs en de cultuurvoorzieningen in de stad.

De SP is volgens haar de enige partij die daadwerkelijk geeft om de belangen van mensen en deze op een eerlijke manier tegen elkaar afweegt. Dit in tegenstelling tot partijen die slechts uit winstbejag mensen vertellen wat ze willen horen en uiteindelijk daar helemaal niets van waar maken.