Tekorten

10 juni 2018

Tekorten

Foto: SP Groningen

Onze stad kent naast veel mooie plekken, grote sociale samenhang en gezelligheid helaas ook veel tekorten. De SP vindt dat de politiek die tekorten zo snel mogelijk moet oplossen. Een aantal voorbeelden:

• Een op de zeven gezinnen in Groningen komt aan het einde van iedere maand tekort. Een op de vijf kinderen komt tekort omdat ze in armoede opgroeien;
  • Thuiszorgcliënten zijn op hun wekelijkse uren thuiszorg gekort;
  • Thuiszorgwerkers krijgen minder salaris omdat op hun uurloon is gekort;
  • In veel wijken ligt zwerfafval of grofvuil omdat op de budgetten voor het ophalen is gekort;
  • De schoonmaakuitzendkrachten bij O2G2 komen aan het einde van de week tekort;
  • Zelfs aan bedden in de nachtopvang was eind vorig jaar een tekort.

Deze voorbeelden van tekorten treffen direct het leven van onze stadjers of belangrijke maatschappelijke organisaties. Deze tekorten worden door het huidige stadsbestuur van D66, PvdA, GroenLinks en VVD niet opgelost. Maar als bij het Groninger Forum een tekort van miljoenen dreigt, dan zijn er ineens wel miljoenen euro’s beschikbaar om die op te lossen.

Wat de SP betreft gaat er geen cent extra naar het Forum. Eerst zijn de mensen in de stad aan de beurt. Het college lost de tekorten van het Forum maar op een andere manier op. Bijvoorbeeld door te schrappen in de programmering of het concept te veranderen. Sluit het Forum maar op de minst rendabele dagen van de week, bijvoorbeeld op maandags en dinsdags. Er zijn voldoende andere en belangrijkere tekorten die eerst de aandacht verdienen.

(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.
(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.

• Geen HTML toegestaan.
  • Regels en alinea's worden automatisch gesplitst.