Drumfanfare VIOS onder dak

14 januari 2006

Drumfanfare VIOS onder dak

Drumfanfare VIOS is jarenlang bezig geweest een geschikte oefenruimte te vinden. Nadat de gemeente weer medewerking weigerde, nam de club contact op met de SP. Dat had snel resultaat: VIOS krijgt haar oefenruimte.

VIOS wilde graag gebruik maken van een leegstand bedrijfspand aan de Pioenstraat. Dat mocht niet van de gemeente, die het pand vervolgens in beheer gaf aan leegstandsorganisatie Carex. Die wilde het wel in gebruik geven aan VIOS, maar opnieuw kwam de gemeente met een verbod.
De SP-fractie riep daarop het college ter verantwoording. Wethouders Smink vertelde dat hij de vereniging best wilde helpen, maar dat hij bang was voor klachten van omwonenden en daarom geen toestemming gaf. SP-raadslid Peter Verschuren vroeg vervolgens wat de wethouder zou doen als VIOS verklaringen van de omwonenden zou overleggen dat die geen bezwaar hebben tegen het gebruik van oefenruimte. Daarop moest de wethouder wel instemmend antwoorden. Voor de vereniging was het een kleine moeite om de verklaringen te verzamelen, waarna Smink woord hield: VIOS mag in het pand aan de Pioenstraat.