SP op de bres voor drumfanfare VIOS

8 januari 2006

SP op de bres voor drumfanfare VIOS

SP-raadslid Peter Verschuren wil opheldering van het college van B en W over de weigering van de gemeente om drumfanfare VIOS toestemming te geven om te oefenen in een leegstaand bedrijfspand aan de Pioenstraat.

VIOS is al lang bezig een geschikte oefenruimte te vinden. Een verzoek om daarvoor het pand aan de Pioenstraat 187 in beheer te mogen nemen, werd door de gemeente afgewezen, waarna het pand in gebruik gegeven werd aan leegstandsorganisatie Carex. Van Carex mag de vereniging het pand gebruiken, maar dat werd verboden door de gemeente. De SP wil nu weten wat er aan de hand is. Verschuren: ‘Als argumenten zijn genoemd dat er een bedrijfsbestemming op het pand rust en dat er vrees is voor overlast. Flauwekul: Veel Carex-panden worden gebruikt in strijd met het geldende bestemmingsplan. En overlast: rond het pand liggen alleen bedrijfspanden. Die hebben geen last van een fanfare die enkele avonden per week oefent. Nu oefent VIOS midden in een woonwijk. Klachten zijn er nooit geweest.’

Verschuren stelt de kwestie aan de orde in het vragenuurtje van de raad, aanstaande woensdag. Als het antwoord van het college negatief bijft, overweegt hij de raad in de vergadering van 25 januari om een uitspraak te vragen.

De vragen met toelichting zijn hierte lezen.