Stemoproep in beeld en geluid

21 februari 2006

Stemoproep in beeld en geluid

Vanaf vandaag is er op de Digitale Stad Groningen een gefilmde oproep te zien om SP te stemmen. Lijsttrekker Rosita van Gijlswijk is daarvoor geïnterviewd tegen de achtergrond van de randwoningen in de Oosterparkwijk.

In het filmpje wijst Van Gijlswijk op de drie zaken die voor de SP in de komende periode het belangrijkst zijn: herstel van de solidariteit, zorgen voor sterke wijken waarover de bewoners veel te zeggen hebben en een sterkere rol van de gemeente bij de volkshuisvesting. De randwoningen illustreren perfect wat aan dat laatste schort: een meerderheid van de gemeenteraad wil de woningen –die uitstekend te renoveren zijn—behouden vanwege hun cultuurhistorische waarde. Naar alle waarschijnlijk gaat woningstichting Nijestee ze desondanks slopen.
Op de site van DSG zijn ook filmpjes van andere Groningse lijsttrekkers te zien. Ze zijn gemaakt door Web Film Noord en Persbureau Tammeling.

Je vindt de boodschap van Rosita hier.