De campagne in beeld

4 maart 2006

De campagne in beeld

Volgens ons hebben we een creatieve en leuke campagne gevoerd, die we hier in een aantal foto’s met bijschriften samenvatten. Kijkt u even mee?

poster
Op de bijna maagdelijke verkiezingsborden maakten we op een speelse manier duidelijk wat onze ambitie is: zo groot worden dat we een sterke positie krijgen in de college-onderhandelingen.

Een gezellige rommelmarkt in speeltuingebouw De Hoogte met muziek, suikerspinnen een springkussen was onze campagnestart. Veel buurtbewoners kwamen een kijkje nemen, en de verkiezingskas werd er ruim 700 euro groter van.

HIER IS DE SP. We hadden een groot deel van het verkiezingsbord nodig om deze boodschap duidelijk te maken.

ROOD, jongeren in de SP had een groot aandeel in de campagne. Door enthousiast mee te werken aan alle mogelijke activiteiten en ook zelf initiatieven op te zetten. Bijvoorbeeld het plaatsen van een opvallen plakzuil op het Harmoniecomplex.

Foto: Rick Akkerman
Nog een ROOD-actie: het wassen van de ramen van het stadhuis om de bestuurders beter zicht te bieden op de rest van de stad.

Met de muziek mee om te vieren dat we gaan verhuizen naar een veel groter pand. Een officiële opening zat er nog niet in. Maar reden om feestje te bouwen was er wel: het Documentatiecentrum Nederlandse Politieke Partijen maakte bekend dat wij de meeste leden hebben van alle Groningse partijafdelingen, we krijgen een fantastisch nieuw pand, en we verwachten opnieuw winst bij de verkiezingen.

Foto: Rick Akkerman
Onze eetbare flyers als protest tegen het flyerverbod kregen landelijke bekendheid. Hier happen Rosita van Gijlswijk en milieuwethouder Martine Visser de eerste weg.

Ook Jan Marijnissen kwam tussen twee werkbezoeken door de campagne een zetje geven.

In campagnetijd gaan de acties gewoon door. In één wijk tijd verzamelden we 900 handtekeningen onder een petitie aan verhuurder Nijestee om de Randwoningen in het Blauwe Dorp van de Oosterparkwijk niet te slopen.

Na een paar weken plakken is het een chaos op de verkiezingsborden. Dus bedachten we een nieuwe manier om duidelijk te maken dat wij boven de andere partijen uitsteken.

De laatste week zetten we enkele duizenden geheugensteuntjes in: zakdoeken met een knoop erin, en bedrukt met de oproep niet te vergeten op 7 maart SP te stemmen.

De laatste zaterdag voor de verkiezingen is het druk met partijen in de stad. Met swingende muziek trokken wij extra belangstelling voor ons kraampje.