Ledenvergadering kiest verjongd bestuur

31 mei 2006

Ledenvergadering kiest verjongd bestuur

Met grote meerderheid hebben de leden dinsdagavond een nieuw afdelingsbestuur gekozen. Opvallend daarbij was de verjonging van het bestuur. Van de 15 gekozen leden komen er zes uit ROOD, de jongerenorganisatie van de SP, waaronder de nieuw gekozen voorzitter Manja Smits en de organisatiesecretaris Sandra Beckerman.

In haar toespraak wees Manja Smits op de nieuwe politieke rol van de SP in Groningen. De opdracht voor de komende jaren is om via onze wethouders een herkenbare bijdrage te leveren aan het bestuur van de stad. De raadsfractie zal een stevige rol moeten blijven vervullen in de gemeenteraad, ondanks de omschakeling van oppositie- naar collegepartij. Ook aan het betrekken van meer leden bij activiteiten en het uitbouwen van het netwerk van contactpersonen in de wijken moet de komende tijd hard gewerkt worden.

Het nieuwe bestuur is als volgt samengesteld: Manja Smits (voorzitter), Sandra Beckerman (organisatiesecretaris), Katia Begall, Wolter Buikema, Jimmy Dijk, Eelco Eikenaar, Bob de Greef, Rosita van Gijlswijk, Karel ten Haaf, Henk van der Molen, Ria Rademaker, Peter Verschuren, Christel Wiskerke, Harry de Wolf en Pieter Wijma.

Eerder op de avond had de vergadering al het jaarverslag 2005, het financieel jaarverslag en het jaarplan 2006 vastgesteld.