25 augustus: discussie avond Midden Oosten

23 augustus 2006

25 augustus: discussie avond Midden Oosten

Op 25 augustus organiseert de SP-Groningen een discussie-avond over het Midden-Oosten. Op deze avond zal Fennie Stavast van de stichting Groningen-Jabalya haar visie op het conflict geven. Ook zal de documentaire "The iron wall' worden vertoond. Deze aangrijpende film laat de invloed van de Israëlische veiligheidsmuur op de Palestijnse bevolking zien.

Sinds vorige week maandag is er een staakt-het-vuren tussen de strijdende partijen in het Midden-Oosten. Het blijkt een broze vrede te zijn. Israël gaat door met het bestoken van zuid-Libanon en de Gazastrook. De Hezbollah-beweging lijkt niet verslagen en de VN kunnen niet genoeg troepen vinden om de vrede te handhaven. De actuele situatie is echter niet nieuw; de afgelopen decennia worden gekenmerkt door onrusten in het Midden-Oosten. De niet aflatende bezetting van de Westelijke-Jordaanoever door Israël is hiervan een van de duidelijkste voorbeelden.

De avond begint om 20.00 uur en vindt plaats op het SP-kantoor, Nieuwe Boteringestraat 74.