twijfels over verkeersveiligheid voor Montessorischool beijum

5 september 2007

twijfels over verkeersveiligheid voor Montessorischool beijum

In de Commissievergadering Ruimte en Wonen werd woensdagmiddag gesproken over de nieuwbouw van de 1e Montessorischool in Beijum. Deze school is momenteel in een semi-permanent gebouw van drieëntwintig jaar oud gevestigd. Wat de SP betreft is de school toe aan een nieuw schoolgebouw. Vraagtekens zet de SP wel bij het draaipunt voor bussen dat voor de ingang van de geplande nieuwbouw ligt.
draaipunt Wibenaheerd

SP-raadslid Eelco Eikenaar: “Dat de school in Beijum aan vernieuwing toe is mag duidelijk zijn. Kinderen verdienen het om in een goede school, die van deze tijd is, les te krijgen. Dit semi-permanente schoolgebouw is dat duidelijk niet.” Kritisch was Eikenaar over de verkeersveiligheid voor de school. Één keer per zes minuten komt er een bus voor de school langs. “Het gaat hier niet om een langsrijdende bus maar om een bus die een zeer scherpe draai moet maken vlak voor de ingang op de Wibenaheerd. Er wordt gesteld dat het veiligheidsniveau acceptabel is door een aantal maatregelen zoals een muur, hekwerken en een 30 km/uur zone. Bij mij blijft, ondanks dat, de twijfel of dit echt zoden aan de dijk zet. Ik zou graag zien dat een onafhankelijke organisatie hier nog eens naar kijkt en ons advies geeft wat we aanmoeten met deze situatie” aldus Eikenaar. “Zoals het er nu uitziet zijn wij nog verre van overtuigd dat we dit op deze manier moeten aanleggen” vervolgt hij.

1e Montessorischool in Beijum

Dossier van Eikenaar