"Zoveel mogelijk gesubsidieerde banen behouden"

5 december 2007

"Zoveel mogelijk gesubsidieerde banen behouden"

De SP heeft zich altijd ingezet voor behoud van de gesubsidieerde arbeid in de Gemeente Groningen. Zo ook gisteren, er werd in de commissie Werk en Inkomen gesproken over de toekomst van de gesubsidieerde banen. Het hele stelsel van gesubsidieerde arbeid moest op de schop vanwege bezuinigingen van het Rijk. De inzet is van de SP is zoveel mogelijk banen te behouden.

Marco In ’t VeldtSP-raadslid Marco In ’t Veldt: “Als we spreken over de ombouw van gesubsidieerde arbeid in onze gemeente spreken we over mensen. Mensen die hard gewerkt hebben voor weinig geld. Vaak zijn ze onmisbaar door hun expertise en hun inzet. Voor de SP staat als een paal boven water dat je best doen om deze mensen aan het werk te houden in hun banen niet meer is dan een kwestie van fatsoen. Van het huidige bestand zomin mogelijk de bijstand in, is ons doel.”

Het streven om de maatschappelijke infrastructuur in stand te houden deelt de SP met het College. Niet alleen de mensen die een gesubsidieerde baan hebben kunnen in de problemen komen. Ook organisaties die deze mensen in dienst hebben kunnen er gevolgen van ondervinden. “Voor de SP is het belangrijk dat zo min mogelijk organisaties echt in de problemen komen door deze operatie. Met name kleine bedrijven moeten zoveel mogelijk gespaard worden” zei In ’t Veldt gisteren.

Dossier Werk en Inkomen
Dossier van In 't Veldt