SP: gemeenteraad betrekken bij discussie over Grote Markt Noordzijde

15 januari 2008

SP: gemeenteraad betrekken bij discussie over Grote Markt Noordzijde

Nu langzamerhand er weer discussie ontstaat over de toekomst van de Noordzijde van de Grote Markt wil de SP dat de gemeenteraad tijdig en snel ingelicht wordt en in de besluitvorming wordt betrokken. SP-raadslid Eelco Eikenaar: “Voor- en nadelen moeten goed worden afgewogen. Als er plannen komen moeten ook alternatieven goed in beeld komen. En een parkeergarage hier willen we niet.”

De afgelopen periode is de voorbereiding van de ontwikkeling van de Grote Markt Oostzijde verder gegaan en krijgen plannen concreet gestalte. Nu het zover is zien we langzamerhand ook weer de discussie ontstaan over de Grote Markt Noordzijde. Het risico bestaat dat via marktpartijen en discussie buiten de gemeenteraad om, nieuwe plannen al der mate ver worden voorbereid dat de raad voor voldongen feiten komt te staan. Bovendien vindt de SP het onwenselijk dat aan de Grote Markt een parkeergarage komt en willen we van het college weten of hierover discussie gaande is. Eelco Eikenaar: “Geen voldongen feiten alstublieft, maar een goede discussie. Ook de stadjers moeten goed gehoord worden en moeten kunnen meebeslissen.”

SP-raadslid Eelco Eikenaar geeft uitleg op Oog TV

De vragen