Manja Smits vervangt Ron Abel in Tweede Kamer

10 april 2008

Manja Smits vervangt Ron Abel in Tweede Kamer

Gronings afdelingsvoorzitter Manja Smits vertrekt naar de Tweede Kamer. Ze volgt Ron Abel op die binnenkort afstand doet van zijn zetel. Het voormalige schoolhoofd heeft geconcludeerd dat hij om persoonlijke redenen moet afzien van het Kamerlidmaatschap.

Manja SmitsManja Smits was voordat zij afdelingsvoorzitter werd actief voor de jongerenorganisatie ROOD. Zij stond bij de vorige Tweede Kamerverkiezingen op de regionale kieslijst voor Noord-Nederland. De Schiedammer Abel werd na de verkiezingen van november 2006 geïnstalleerd in de Tweede Kamer. Voor hij goed en wel op gang kwam werd hij echter Ron Abelgetroffen door treurige omstandigheden in zijn directe omgeving, waardoor hij lange tijd werd uitgeschakeld. Na zorgvuldig beraad en in goed overleg met de SP heeft hij besloten dat hij wegens persoonlijke redenen afstand moet doen van zijn Kamerlidmaatschap. De SP-fractie wenst Abel alle succes en goeds toe in de toekomst.