Raadslid Tanja Kiriënko heeft lentekriebels

24 april 2008

Raadslid Tanja Kiriënko heeft lentekriebels

Lentekriebels is de jaarlijkse schoonmaakactie waarbij bewoners, hopelijk onder het lentezonnetje, zelf bijdragen aan een schonere leefomgeving door de handen uit de mouwen te steken met een project naar hun keuze. Deze schoonmaakdagen winnen steeds meer aan populariteit, inmiddels doen er meer dan 3000 mensen mee. Zowel de deelnemers als de activiteiten kunnen zeer variëren, van de rotaryclub die een speeltuin opknapt tot prostituees van de belangenvereniging Straatmadelief die bloemen plant in de tippelzone.

Vanzelfsprekend is de SP hier enthousiast over, het is dan ook hoog tijd om zelf eens de vrijwilligers te helpen. Daarom sluit raadslid Tanja Kiriënko zich zaterdag aan bij de wijkvrouwenvereniging in de Oosterpark om de B. de Lafaillestraat eens grondig aan te pakken. 'Wat mij betreft mag dit een landelijk initiatief worden. Geweldig hoe hele groepen wijkbewoners samen aan de slag gaan om hun wijk op te knappen, waarbij ze natuurlijk meteen ook de sociale samenhang verbeteren.', aldus Tanja Kiriënko, 'en persoonlijk hou ik toevallig ook nog van buiten klussen in de zon.'

Dossier van Kiriënko
Tanja en haar lentekriebels (weblog Eelco Eikenaar)