SP blij met mogelijke ondertunneling Zuidelijke ringweg

11 april 2008

SP blij met mogelijke ondertunneling Zuidelijke ringweg

De raadsfractie van de SP heeft met enthousiasme kennis genomen van de Meerjarenprogramma Infrastructuur en Transport (MIT) verkenning Zuidelijke Ringweg Groningen van het College. Hierin wordt een streep door de plannen van een Zuidtangent gehaald en worden verschillende alternatieven voor het doorsluizen van het steeds toenemende autoverkeer gepresenteerd.

Michel MarionMichel Marion: “Een van de alternatieven heeft in het bijzonder de positieve aandacht van de SP-fractie. Er is namelijk een vierde variant aan de verkenning toegevoegd. In de vierde variant onderzoekt het College in samenwerking met Rijkswaterstaat de mogelijkheid om de zuidelijke ringweg ondergrondse in een tunnel door te laten gaan.” Dit zal volgens de SP de luchtkwaliteit en de leefbaarheid in dit deel van de stad enorm verbeteren. Ook de ruimte die boven de tunnel vrij komt zal voor beide kanten van de ringweg zeer aangename mogelijkheden bieden.

Dossier van Marion