Hanzehogeschool zet Mosquito definitief uit!

28 mei 2008

Hanzehogeschool zet Mosquito definitief uit!

De Hanzehogeschool heeft bekend gemaakt de Mosquito definitief uit te zetten. Het piepkastje tegen rokers heeft veel klachten veroorzaakt bij studenten en personeelsleden. ROOD, jong in de SP, haalde vanmiddag nog handtekeningen op tegen de Mosquito. De SP-jongeren zijn blij dat de Hanze nu inziet dat de Mosquito een te zwaar middel is tegen de rookoverlast. Vorige week haalde de Mosquito de landelijke pers naar aanleiding van vragen die SP-raadslid Ria Rademaker stelde aan het Groningse gemeentebestuur.

Hanze Magazine over de MosquitoDe Hanzehogeschool had eerder besloten niet in te gaan op de klachten over het piepkastje. ROOD is toen direct een petitie gestart. Ruim 500 studenten hebben hun handtekening gezet. ROOD-woordvoerder Leon Botter: “Gelukkig hoeven we de handtekeningen nu niet meer aan te bieden. De studenten en personeelsleden hebben hun klachten goed duidelijk weten te maken aan de Hanzehogeschool”. De hogeschool heeft aangegeven op zoek te gaan naar alternatieve oplossingen. “We hebben van veel studenten gehoord dat de rokers voor de ingang ook echt vervelend zijn. ROOD heeft er alle vertrouwen in dat de Hanze in samenwerking met de studenten tot een betere oplossing kan komen”, aldus Botter.

Actie! Mosquito moet weg!
www.mosquitoweg.nl
NOS Headlines: Mosquito tegen rokers
Telegraaf: Studenten gek van pieptoon tegen rokers
DvhN: Studenten Hanzehogeschool worden gek van anti-rokers pieptoon
Iets dat we moeten aanpakken? Laat het ons weten!