Binnenstadvisie moet concreter

19 september 2008

Binnenstadvisie moet concreter

Woensdag kwam in een gezamenlijke bijeenkomst van drie raadscommissies de nieuwe concept binnenstadsvisie “Binnenstad.nu” aan de orde. De discussie ging voor de deel over de parkeergarage aan de noordwand van de grote Markt. Maar natuurlijk gaat het om meer. SP-fractievoorzitter Jasper Schaaf stelde dat de nota over nieuw beleid te algemeen is. Er moet meer richting worden gegeven, bijvoorbeeld aan een visie op Binnenstad Oost.

Jasper SchaafSchaaf: “Zet een werkgroep op poten met ondernemers, gemeente en bewoners die veel concreter uitwerkt wat er in Binnenstad Oost van de W.A.Scholtenstraat tot de Oosterhaven kan gebeuren.” En ook de Noordwand van de Grote Markt behelst meer dat het ABO-AMRO-pand. “Het gaat bijvoorbeeld om de Rode Weeshuisstraat waar wat zou moeten gebeuren.” Verder pleitte Schaaf voor meer originele Groninger winkels in de winkelstraten. In de Herestraat is bijna geen echt Groninger winkel meer over. “Dat is culturele armoede.”

Dossier van Schaaf