‘Eigenlijk mag iedereen elkaar wel’

1 november 2008

‘Eigenlijk mag iedereen elkaar wel’

Integratie, het is een ‘containerbegrip’ zoals één van de aanwezigen gisterenavond opmerkte op de SP-avond over dat onderwerp. Wat is integratie eigenlijk? Zorgen dat mensen zelf redzaam zijn stelde SP-wethouder Peter Verschuren. Hij heeft een rondgang gemaakt langs vele mensen die te maken hebben met integratie. Resultaat: nieuwe inzichten en een boekje met de titel ‘Eigenlijk mag iedereen elkaar wel’.

‘Eigenlijk mag iedereen elkaar wel’ is een optimistisch verhaal maar wel met een waarschuwing: Integratie kan probleemloos verlopen – als we de samenleving maar weten te behoeden voor scherpe sociaal-economische tegenstellingen. Gisterenavond ging Verschuren erover in gesprek met SP-leden en vele andere belangstellenden. Nanneke Jager, docent inburgering, vertelde waar zij tegen aanloopt in haar werk. Rare eisen van het ministerie en problemen met het vinden van stageplaatsen voor inburgeraars. Het boekje 'Eigenlijk mag iedereen elkaar wel' is gratis op te halen bij het Gemeentelijk InformatieCentrum aan de Kreupelstraat.

Meer foto's zijn te vinden op onze hyves pagina
Overzicht thema-avonden
‘Eigenlijk mag iedereen elkaar wel’ (pdf)