‘Schaaf betrokken raadslid’

18 december 2008

‘Schaaf betrokken raadslid’

De Groningse gemeenteraad nam gisteravond afscheid van SP-raadslid Jasper Schaaf die een baan in Almelo heeft gevonden. ‘Een raadslid met veel kennis, dat betrokken en zorgvuldig is’, zo werd Schaaf tijdens zijn afscheid omschreven door burgemeester Wallage.

Wallage zei verder dat er veel waardering is voor het optreden van Schaaf als fractievoorzitter van een SP dat deelneemt aan het college van burgemeester en wethouders, door altijd heel zorgvuldige afwegingen te maken en geen blad voor de mond te nemen. De burgemeester sprak zijn bewondering uit voor het feit dat Schaaf op zijn leeftijd en na een vervelende periode op zijn vorige werk, toch nog een nieuwe baan heeft gezocht én gevonden en wenst Schaaf veel succes met het bijdragen aan de opbouw van de samenleving in Almelo.

Jasper Schaaf voert voor het laatst het woord in de gemeenteraad van Groningen

Ook Jan Evenhuis, de nestor van de raad, was vol lof over het SP-gemeenteraadslid. “Een alleskunner, die praktisch en nuchter is ingesteld. Een trouwe en bedachtzame politicus, met goede en prachtige ideeën voor de stad”, zo typeerde hij het vertrekkende raadslid.

Jasper Schaaf was fractievoorzitter van de SP in de gemeenteraad van Groningen en zat sinds de verkiezingen van maart 2006 in de gemeenteraad. Zijn opvolger in de raad is oud-raadslid Rosita van Gijlswijk. Zij werd gisteren door de gemeenteraad geïnstalleerd. De SP-fractie koos al eerder fractielid Eelco Eikenaar als nieuwe fractievoorzitter.

Rosita van Gijlswijk wordt geïnstalleerd door burgemeester Wallage

Dossier van Schaaf