ROOD overhandigt enorme penis aan RUG-bestuurder

28 januari 2010

ROOD overhandigt enorme penis aan RUG-bestuurder

ROOD, jong in de SP, heeft donderdag 28 januari een enorme penis overhandd aan Koos Duppen, de financieel bestuurder van de RuG. Dhr. Duppen wil lichtreclame van de RUG voor een ton laten plaatsen op het Zernike-terrein. Volgens ROOD is het pure geldverspilling en kan het geld voor de reclame beter besteed worden aan onderwijs.

De kosten van de lampen zouden oplopen tot €100.000,-. ROOD vindt deze kosten veel te hoog. “Een ton uitgeven om een hoger gebouw te hebben dan de Hanze, dat komt toch wel een beetje over als kinderachtig vergelijken wie het grootste piemeltje heeft”, zegt ROOD-woordvoerder Daan Brandenbarg. “Wij geven meneer Duppen nu maar een enorme penis zodat hij kan stoppen met dat wedstrijdje en het geld weer gewoon in onderwijs kan steken.”

In het voorjaar van 2009 is het besluit genomen om de lichtreclame op te hangen. Dhr. Duppen vindt dit noodzakelijk, omdat instanties als de Hanze Hogeschool en het UMCG ook dit soort herkenningspunten hebben. Volgens hem wordt de RuG vanwege het missen van een herkenningspunt genegeerd in bijvoorbeeld besluitvorming rond het Bodenterrein. Daan Brandenbarg: "dat de RuG door middel van reclame aan de gemeente moet laten zien dat ze goed zijn voor de stad slaat natuurlijk nergens op. Ze zou door middel van goed onderwijs moeten laten zien dat ze belangrijk zijn. Dat ton kunnen ze dus veel beter daarvoor gebruiken".

RTV Noord: Grote gouden penis overhandigd aan RuG-bestuurder
ROOD Groningen