Spandoek 65 blijft 65 boven A7

20 januari 2010

Spandoek 65 blijft 65 boven A7

De SP heeft op woensdag 20 januari aan 100 viaducten in Nederland spandoeken opgehangen. De Groningse SP-afdeling hing een spandoek aan het viaduct over de A7 bij Engelbert. De Spandoeken, met daarop de leus β€˜65blijft65’, zijn bedoeld als protest tegen de verhoging van de AOW-leeftijd van 65 naar 67 jaar.

De actie valt samen met het begin van de hoorzitting in de Tweede Kamer over dit onderwerp. De SP wil met het protest laten zien dat de strijd tegen de verhoging van de AOW-leeftijd nog niet gestreden is en dat zij zich zal blijven inzetten voor eerlijkere maatregelen.

Afdelingsvoorzitter Sandra Beckerman: β€œDe regeringspartijen doen het voorkomen alsof de mensen met de zwaarste beroepen worden ontzien, deze uitzonderingen stellen echter niets voor en zullen voor bijna niemand gaan gelden. De SP blijft een fel tegenstander van dit asociale plan.” Ondanks de kou en donkerte van de ochtendspits bleken vele voorbijgangers het ludieke protest te kunnen waarderen. Veel automobilisten en vrachtwagenchauffeurs toeterden of staken instemmend een duim omhoog.

www.65blijft65.nl
Meer over 65 blijft 65 in Groningen