Veiligheid in de buurt: In gesprek met agenten en opbouwwerkers

11 december 2012

Veiligheid in de buurt: In gesprek met agenten en opbouwwerkers

Afgelopen vrijdagavond zaten twee politieagenten in vol ornaat op het SP-kantoor. Samen met twee opbouwwerkers van Stichting STIEL waren ze te gast op de maandelijkse thema-avond van SP Groningen. Met elkaar en de aanwezige SP-leden gingen ze in gesprek over veiligheid in de buurt. Hun centrale boodschap: betrek zoveel mogelijk mensen bij het verbeteren van de veiligheid en leefbaarheid van de buurt.

Onder leiding van Peter Verschuren vertelden de wijkagenten Peter Kingma en Andries Nederhoed en opbouwwerkers Petra Mens en Joan van der Horst over hun aanpak in de wijk. Om een goed beeld van de wijk te krijgen en mensen te bereiken en betrekken, moet er vooral deur aan deur worden aangebeld volgens de sprekers. Daarnaast werd veel over buurtinitiatieven en wijkvernieuwing gesproken met de zaal.

De SP Groningen organiseert iedere eerste vrijdag van de maand een thema-avond. De avond over veiligheid in de buurt was na een avond over welzijnswerk de tweede thema-avond. Houd de site in de gaten voor nieuwe thema's.

Zie hier het verslag van de vorige avond in november.