Nieuwbouw park Coendersborg van de baan

13 juni 2013

Nieuwbouw park Coendersborg van de baan

Afgelopen week heeft de gemeenteraad zich uitgesproken tegen nieuwbouw in het park in Coendersborg. Hiermee is mede door de SP de publieke functie van het park, vooralsnog, behouden.

Al jaren discussieert de gemeenteraad van Groningen over eventuele nieuwbouw in het park in Coendersborg. De SP-fractie heeft altijd aangegeven dat hiervoor draagvlak zou moeten zijn bij omwonenden. Uit de huisbezoeken door de SP bij omwonenden bleek dat de overgrote meerderheid tegen de sloop- en nieuwbouwplannen is. Van de 60 ondervraagde waren 35 mensen tegen, 9 voor en 16 personen hadden er geen mening over.

Bij het bezoeken van de omwonenden door de SP, kwam duidelijk naar voren dat zij bang zijn dat het openbare karakter van het park verdwijnt en dat zij de nieuwbouw in plaats van het historische pand, dat er nu staat, niet vinden passen in het park.

Een meerderheid van de gemeenteraad heeft zich nu tegen de voorgestelde sloop- en nieuwbouwplannen uitgesproken, omdat er te weinig draagvlak bestond onder omwonenden. Dit kwam mede door de resultaten van de SP-enquĂȘte onder omwonenden.

Vooralsnog is er bereikt dat de nieuwbouwplannen van de baan zijn, maar voor hoelang, dat is nog onduidelijk. De SP zal dit de komende tijd goed in de gaten houden en wil graag in contact blijven met de omwonenden over dit onderwerp.

Wilt u reageren? Dat kan! U vindt onze raadsfractie via sp@raad.groningen.nl
of tel. 050 311 9050.