Bewoners De Wijert organiseren sportdag voor nieuwe sporthal

21 oktober 2013

Bewoners De Wijert organiseren sportdag voor nieuwe sporthal

Zaterdag 26 oktober organiseren buurtbewoners uit de Wijert een protestsportdag in de Sporthal De Wijert. Deze sporthal wordt binnenkort gesloopt. In de plannen van de gemeente komt hier geen volwaarde sporthal voor terug. Volgens veel bewoners zou dat wel moeten.

Met de sportdag willen buurtbewoners duidelijk maken dat de Sporthal belangrijk is voor de Wijert. Se SP steunt de bewoners in hun protest. Tijdens de sportdag kunnen mensen uit de buurt meedoen aan allerlei workshops zoals Breakdance, Freestyle Soccer en meer. De dag begint om 13:00 en duurt tot 15:30 en vindt plaats in Sporthal de Wijert.

Bewoners van de Wijert zijn al enige tijd bezig met een nieuwe sporthal. Onlangs presenteerden ze hun plannen aan gemeenteraadsleden. Het actiecomité is ervan overtuigd dat een sporthal in de Wijert haalbaar is en wil politieke partijen hiervan overtuigen.Buurtbewoner Glory Roggen:

“Een echte sporthal is belangrijk voor iedereen in de Wijert, van jongeren die er kunnen sporten tot ouderen die er fit kunnen blijven. Daarnaast is het ook een ontmoetingsplek. Een spelhal, zoals de gemeente wil, heeft geen kantine en tribunes. Dat is voor de sociale functie maar ook voor clubs die er wedstrijden spelen funest. Wij willen een echte sporthal terug.”

Verschillende sportclubs en buurtorganisaties ondersteunen het protest. De bewoners hebben raadsleden uitgenodigd om te komen kijken hoe belangrijk de sporthal voor De Wijert is.