Prik de leugens van het kabinet door

17 september 2014

Prik de leugens van het kabinet door

Op Prinsjesdag stond de SP Groningen Tussen Beide Markten om Stadjers de leugens van het kabinet te laten doorprikken. Met een SP-dartpijl konden de niet nagekomen beloftes van Rutte en Samsom kapot gegooid worden.

SP-afdelingsvoorzitter Daan Brandenbarg legt uit: “Dit kabinet maskeert de gevolgen van haar bezuinigingsdrift. Ze komen met gemiddelden van één procentje economische groei en een half procentje koopkrachtgroei, maar de realiteit is keihard. Dit kabinet vergroot de ongelijkheid en bezuinigt het onderwijs, de zorg en de sociale zekerheid kapot.”

Volgens de SP maskeert het gemuggenzift over procenten de sociale afbraak waar dit kabinet van VVD en PvdA verantwoordelijk voor is.

“Door de studiefinanciering af te schaffen, creëert het kabinet elite-onderwijs dat niet voor iedereen betaalbaar is. Door het eigen risico in de zorg te verhogen, legt zij de rekening enkelzijdig neer bij zorgbehoevenden. En bezuinigingen op de sociale werkplaatsen zorgen ervoor dat mensen die begeleiding nodig hebben achter de geraniums terecht komen”, aldus Brandenbarg.

De SP komt tijdens de algemene beschouwingen met voorstellen om de ongelijkheid in Nederland terug te dringen. Zo wil de SP de belasting voor lage- en middeninkomens verlagen. Ook moet de belasting voor kleine spaarders omlaag, terwijl deze voor aandelenbezitters en grote vermogenden juist verhoogd wordt.

Ook op lokaal niveau organiseert de SP verzet tegen de afbraak van dit kabinet en komt ze op voor solidariteit. Wilt u de SP hierin helpen? Word dan nu lid en word actief!

Alle hulp is hard nodig in onze strijd voor menselijke waardigheid, gelijkwaardigheid en solidariteit.