Huurder? Meld je bij het meldpunt 'Huur te Duur'

10 juni 2015

Huurder? Meld je bij het meldpunt 'Huur te Duur'

Foto: SP
De SP-afdeling Groningen roept huurders op om hun bezwaren tegen huurverhogingen te melden. De afgelopen jaren zijn de huren steeds verder gestegen. De SP krijgt steeds meer signalen binnen van huurders waarbij het water tot aan de lippen staat. Om deze problemen beter in kaart te brengen start de SP een stedelijk meldpunt en een huurdersonderzoek onder bewoners in Beijum.

SP-fractievoorzitter Jimmy Dijk:

"Dit kabinet legt woningbouwcorporaties een verhuurdersheffing op die wordt opgebracht door de huurders meer huur te laten betalen. Hierdoor dreigt voor een meerderheid van de huurders de huur onbetaalbaar te worden. Een fatsoenlijk en betaalbaar dak boven het hoofd is volgens de SP een basisvoorziening die niet in het geding mag komen."

Komenden weken gaat de SP-afdeling Groningen in Beijum bij huurders langs om de gevolgen van de huurverhogingen in kaart te brengen.

Huurders kunnen via de digitale enquĂȘte hun melding over huurverhogingen doen.

Inmiddels wordt op verschillende plekken in het land actie gevoerd tegen de huurverhoging. Het stedelijk meldpunt en het buurtonderzoek in Beijum maken onderdeel uit van de landelijke campagne 'Huur te Duur' van de SP.