ROOD op Kei-informatiemarkt 2015

11 augustus 2015

ROOD op Kei-informatiemarkt 2015

ROOD, jong in de SP was gisteren weer aanwezig op de informatiemarkt van de Kei-week. Tijdens deze week kunnen nieuwe studenten kennismaken met Groningen, haar voorzieningen en verenigingen.

Zo ook met ROOD, haar leden en activiteiten. Dit jaar konden voorbijgangers bij de ROOD-kraam een polaroidfoto laten maken met een bord.  Op dit bord konden zij zelf schrijven wat voor hun een betere wereld is. Hiernaast werden de nieuwe studenten uitgenodigd voor de ROOD Barbecue die 20 augustus plaats gaat vinden.

Gedurende de dag vertelden de SP-jongeren de aankomende studenten over de strijd die ROOD voert voor een betere wereld. ROOD-contactpersoon Siewert Olthof:

“Het kloppend hart van onze strijd is ons lokaal activisme. Dit uit zich in succesvolle acties met en voor jongeren. Zo hebben we met studenten beter onderwijs op mbo's gerealiseerd, actie voor betere voorwaarden voor jonge werkers gevoerd en met huurders gestreden voor kwalitatief betere huurwoningen.”

“Al deze verbeteringen dragen hun steentje bij aan de realisering van een betere wereld. Wil jij jouw steentje bijdragen? Kom dan kennismaken met ROOD bij onze barbecue op 20 augustus. We beginnen de avond met een korte introductie over onze vereniging en gaan daarna lekker eten. De avond begint om 18.00 aan de Nieuwe Boteringestraat 74 en kost je slechts €2,50.”