Wethouder De Rook in gesprek met bewoners Selwerd

31 augustus 2016

Wethouder De Rook in gesprek met bewoners Selwerd

Foto: SP Groningen
Afgelopen vrijdag, 26 augustus, was D66-wethouder Paul de Rook in Selwerd om samen met buurtbewoners de situatie aangaande de verkeersveiligheid in ogenschouw te nemen. De bewoners van Selwerd hadden dit voorjaar bij een onderzoek van de SP aangegeven dat er veel te hard gereden werd in de buurt, die in zijn geheel een 30km zone is.

Bij de raadsvergadering van 22 juni jongstleden had wethouder De Rook aangegeven dit probleem te erkennen, en aangegeven met de bewoners in gesprek te willen gaan. Daarop heeft de SP deze uitnodiging van de wethouder doorgespeeld naar de buurtbewoners, zodat zij zelf konden aanwijzen welke problemen er in de wijk spelen. Ondanks het mooie weer heeft een groep bewoners deze uitnodiging aangenomen, en samen hebben wij een rondje door de wijk gemaakt.

SP-raadlid Wim Koks:

“Uit ons onderzoek blijkt dat mensen in Selwerd vooral veel last hebben van auto’s die te hard door de wijk rijden. Dat levert gevaarlijke situaties en geluidsoverlast op. We zijn blij dat de wethouder is ingegaan op de uitnodiging van de wijkbewoners om in gesprek te gaan en hopen dat hij snel maatregelen kan treffen om de situatie te verbeteren.”

Tijdens het bezoek gaf de wethouder aan dat op korte termijn kleine aanpassingen aan het straatbeeld mogelijk zijn om de te hard rijdende auto’s tegen te gaan. Daarnaast neemt hij de verkeersproblemen mee in de aankomende wijkvernieuwing.