SP blij met redding Kelderwerk

26 september 2016

SP blij met redding Kelderwerk

Foto: Kelderwerk
De SP-fractie is blij dat de gemeente nieuw onderdak heeft gevonden voor Kelderwerk, een stichting die indoor kracht- en conditieactiviteiten aanbiedt voor mensen met een krappe beurs. Voor de zomer stelde SP-raadslid Wim Koks samen met de PvdA vragen aan het college over de dreigende sluiting van de sportvoorziening.

In het voorjaar kreeg Kelderwerk het bericht van Lefier, de huidige eigenaar van het Kelderwerk-pand naast winkelcentrum Paddepoel, dat ze er uit moeten: de kantoortoren wordt gesloopt. Meer dan vierhonderd Stadjers maken wekelijks gebruik van de voorziening, waaronder veel jongeren.

Koks:

“Toen het bestuur van Kelderwerk de noodklok luidde was het voor onze fractie gelijk helder: het einde van deze mooie voorziening voor de stad en de mensen die niet terecht kunnen in de dure, commerciële sportcentra is niet acceptabel. Dat mensen sporten is niet alleen goed voor lijf en leden, maar maakt sociale contacten mogelijk.

Het biedt de vele vrijwilligers de mogelijkheid zich in te zetten voor de samenleving. We zijn daarom erg blij dat de gemeente nu een nieuwe plek voor ze heeft gevonden en de komende twee jaar de huur voor haar rekening neemt.“

Per 1 september heeft Kelderwerk zijn intrek genomen in een voormalig schoolgebouw aan de Travertijnstaart in Vinkhuizen.