Raadsleden doen boodschappen voor Stadse voedselbank

22 december 2016

Raadsleden doen boodschappen voor Stadse voedselbank

Vanochtend deden leden van de gemeenteraad en wethouder Sociale Zaken Mattias Gijsbertsen boodschappen voor de voedselbank. Met de boodschappenactie sloten de raadsleden en de wethouder zich aan bij de grote decemberactie van de vrijwilligers van alle voedselbanken in de provincie Groningen om de voorraden van de voedselbank aan te vullen.

Rosita van Gijlswijk nam in de zomer van 2014 een soortgelijk initiatief en deed donderdag met fractiegenoten en andere raadsleden boodschappen.

“Voor veel bezoekers zijn de voedselpakketten bittere noodzaak. Het particuliere initiatief is geweldig en de vrijwilligers verdienen alle respect, maar is voor een rijk land als Nederland natuurlijk beschamend dat voedselbanken nodig zijn”, aldus Van Gijlswijk.

Toch verdient de voedselbank steun van Stadjers, bedrijven en maatschappelijke organisaties. Om iedereen op te roepen voedsel te verzamelen en bij de voedselbank in te leveren, gaf de gemeenteraad het goede voorbeeld.

Met de opbrengst is Van Gijlswijk tevreden:

“Opnieuw een buslading vol met boodschappen! Het supermarktfiliaal waar we boodschappen deden, heeft ook bijgedragen met onder meer kleding en wasmiddel. Daarmee zijn de 600 gezinnen in Groningen die van de voedselbank afhankelijk zijn, flink geholpen. Dat is het organiseren van de onderlinge solidariteit in onze stad”.